4 tehnici pentru a ușura iertarea față de cineva

Să înțelegem că iertarea nu este cel mai ușor lucru din lume. Cineva a făcut ceva care te-a rănit. Și mintea ta nu îți va permite să uiți acel lucru.

Sau te simți vinovat pentru ceva ce ai spus sau ai făcut. Sau te învinovățești pentru ceva și, din nou, mintea nu-ți va permite să uiți.

Cu toții am experimentat sentimentul acela de greutate e a ne lăsa să trecem mai departe.

Ceea ce înseamnă că îți permiți continuu trecutul să-ți domine viața. Și sfârșești să nu faci tot ce poți cu viața pe care o trăiești chiar acum.

Gândurile care vă întăresc în mod constant experiențele dureroase, cum ar fi mânia, resentimentele sau chiar rușinea vinovăției vă pot lăsa fără putere. Și nici nu există în realitatea voastră actuală.

Deci ce puteți face?

Simplu… găsiți o modalitate de a vă elibera și de a crea un spațiu de pace interioară.

Simplul nu înseamnă întotdeauna că este ușor, dar să ai un pic de ajutor pentru a te separa de funcționarea interioară a minții tale este un bun loc pentru a începe:

Iată cele 4 tehnici de iertare care să vă aducă o ardezie curată și să vă ajute inima să se despartă de durere, mânie sau rușinea vinovăției.

1. Fii conștient de gândurile tale
Separă-te de gândurile și sentimentele tale și destul de curând vei începe să realizezi că TU nu ești mintea ta.

Și ghici ce? Pe măsură ce te separi de mintea ta, se întâmplă o mare schimbare.

De-a lungul timpului acele tipare de gânduri vechi se diminuează, simțul tău al valorii de sine va crește și vei găsi mai ușor să alegi gânduri de o mai mare dragoste și compasiune, și da, iertare.

2. Concentrați-vă pe iubire și iertarea devine mai ușoară

Cine nu a trecut prin momente în care să ne pare rău pentru noi înșine, permițând gândurilor de resentimente, supărare sau răni din trecut să ne domine prezentul.

Acest lucru nu face niciodată nimic mai bun. Niciodată nu va aduce un plus de valoare vieții pe care o trăiești astăzi.

În schimb, întoarce-te să iubești. Există o mulțime de lucruri în viață pe care le poți iubi. Punându-ți atenția pe numeroasele fațete ale iubirii care abundă în viață, vă permite să le vedeți.

Pur și simplu umpleți-vă inima cu dragoste pentru viața voastră, pentru darurile naturii, pentru frumusețea care vă împiedică mintea să se concentreze asupra durerii trecutului.

O inimă revărsată de iubire este cu mult mai puternică decât o minte plină de gânduri de mânie și știm amândoi că se simte atât de bine.

3. Folosiți puterea perspectivei pentru iertare
Acceptarea faptului că s-a întâmplat și nu le puteți dezinteresa ar putea fi puțin mai ușor dacă îl priviți supărarea de departe.

Te privești lăsându-ți mintea să te prindă în acele gânduri de furie, resentimente sau vinovăție. Te vezi învățând și crescând și devii persoana pe care alegi să fii. Cel care trăiește o viață în care poți îmbrățișa cu ușurință fericirea și trăiești pacea interioară.

Și din noua ta perspectivă începi să înțelegi că, dacă schimbi modul în care te vezi pe tine și pe ceilalți, o viață nouă și strălucitoare de potențial nelimitat, uimitor, poate fi a ta.

Acum vedeți că există o valoare mare în noua dvs. perspectivă și iertarea devine calea de a vă schimba amintirile trecutului într-o nouă speranță de viitor.

4. Creează un ritual de noapte
În fiecare seară înainte de a pleca spre somn, umple-ți mintea cu gândurile pe care le-ai ales în mod deliberat. Gânduri precum declarațiile EU SUNT.

Precum:

SUNT o persoană iubitoare;
SUNT o persoană care iartă;
SUNT o persoană puternică;
Învăț și cresc în fiecare zi;
Sunt răbdător și amabil cu mine și cu ceilalți;
Îmi las trecutul în urmă;
Accept că am făcut tot ce am putut în acel moment;
SUNT capabil să-i iert pe ceilalți și pe mine însumi cu iubire și compasiune;
Sau orice alte gânduri pe care le am care rezonează cu tine.

Și presupune-ți că sentimentele că orice declarație ai alege să-ți completezi mintea sunt deja îndeplinite.