guitar

5 obiceiuri care vă vor ajuta să deveniți mai deștepți

Pe parcursul anilor, funcția creierului dvs. va fi afectată. Aceasta nu este o surpriză pentru nimeni, deoarece, cu siguranță, ați observat deteriorarea funcției cerebrale la persoanele mai în vârstă. Câteva exemple sunt pierderea amintirilor pe termen scurt și a mai multor funcții executive.

Cu toate acestea, oamenii de știință au descoperit modalitîți de a întarzia acest proces și chiar de a inversa acest lucru prin executarea unor activități specifice, adică hobby-uri. Aici aveți cinci dintre ele.

Creșteți timpul de citire

Experții au descoperit că citirea oricărui tip de carte sau ziar va spori funcția creierului în multe domenii. Ca hobby, poate stimula creșterea noilor căi neuronale pentru a absorbi toate informațiile noi. Citirea este un tip de activitate mentală care trezește acele părți ale creierului care se ocupă de rezolvarea problemelor, interpretarea și identificarea modelelor în viață.

În plus, vă îmbunătățește capacitatea de memorie și excită părți ale creierului care stimulează imaginația. Unele studii arată chiar că viteza de citire crește sinapsele (conexiuni electrice din creier), făcând astfel prelucrarea informațiilor o sarcină mai rapidă.

Cântatul la chitară

De ceva timp, neurologii au realizat o mulțime de cercetări privind beneficiile pe care instrumentele muzicale le aduc copiilor. S-a demonstrat că această activitate îmbunătățește funcțiile cognitive precum memoria, procesarea secvențială, rezolvarea problemelor și chiar recunoașterea modelului. De asemenea, un instrument muzical mărește volumul de materie cenușie din creier și împinge creierul să facă mai multe conexiuni neuronale între cele două emisfere. Un punct de reținut este că aceste beneficii nu apar numai la copii, adulții pot, de asemenea, să aibă aceleași efecte neurologice.

Găsiți timp să faceți exerciții în fiecare zi

Sportul este o activitate care produce o proteină numită BDNF în interiorul fluxului sanguin. Deci, pe măsură ce sângele se deplasează spre creier, celulele sale absorb această proteină uimitoare. BDNF este responsabil pentru creșterea funcțiilor de memorie și intensificarea capacității dvs. de focalizare. Se spune că sportul este ca și cum ați șoca creierul cu electricitate. Nu numai că rămâne treaz și ascuțit, dar și gata să-și îndeplinească funcțiile în mod corespunzător.

Creează o nouă limbă

Limbajul se ocupă de mai multe zone ale creierului, deoarece îl forțează să interpreteze semnificația sa și să răspundă la acest stimul. Este considerată o sarcină foarte importantă a creierului, deoarece este ca o creștere a puterii pentru materia cenușie. Nu este o surpriză că oamenii bilingvi dezvoltă mai multă substanță cenușie în centrele lor lingvistice. Acest lucru înseamnă că acești oameni se pot concentra pe sarcini multiple la un moment dat, deoarece părțile creierului care se ocupă de raționament, programare și memorie sunt foarte dezvoltate.

Imaginați-vă cât de mult creierul lucrează într-o persoană bilingvă, în principal pentru că este forțat să ia sunete din două limbi complet diferite, să-și dea seama ce limbă este și apoi să proceseze semnificația.

În plus, învățarea unei limbi nu este numai benefică în vremurile de început. Este adevărat că copiii învață limba mai repede, dar adulții își pot ajuta creierul prin acest hobby. Dacă vă decideți să învățați spaniolă sau italiană, faceți un pas serios spre îmbunătățirea memoriei, pentru a crește învățarea anterioară și pentru a vă exercita în mod constant mai multe părți ale creierului.

Meditația este, de asemenea, o alegere excelentă

Meditatia a dobandit faimă extraordinară în întreaga lume datorită beneficiilor sale uluitoare pentru creier și corp. În primul rând, permite un control sporit al capacității dvs. de gândire atunci când nu este într-o stare meditativă. Acest control îmbunătățește focalizarea, concentrarea și memoria. De fapt, s-a descoperit că studenții care meditează au performanțe mai bune la teste, iar adulții care meditează au mai mult spor la locul de muncă. Când vorbim despre vârstnici, știți doar că meditația îi va ajuta să păstreze mai multă substanță gri decât cei care nu o fac.